W Polsce rozpoczęła się nowa kampania społeczna mająca na celu zwrócenie uwagi na problem zaginięć dzieci i młodzieży. Codziennie w kraju dochodzi do licznych sytuacji, w których rodziny stają w obliczu tragedii, ponieważ ich dziecko znika. Kampania ma na celu uświadomienie ludziom, jak istotna jest pomoc w takich momentach, a także przypomnienie o specjalej infolinii, która może okazać się nieoceniona. Na ekranach w całym kraju pojawiły się komunikaty związane z tym tematem, które mają na celu przyciągnięcie uwagi przechodniów i wzbudzenie empatii.
Według danych Komendy Głównej Policji, w Polsce każdego roku zaginięciu ulega ponad dwa tysiące dzieci i nastolatków. Na szczęście około 95% takich przypadków udaje się rozwiązać w ciągu pierwszych 7 dni. Jednak każda minuta w niepewności to ogromny stres dla rodzin. W związku z tym uruchomiono kampanię, której celem jest nie tylko informowanie o problemie, ale również pomoc bliskim w traumatycznych momentach. Numer infolinii 116 000, dostępny przez całą dobę, jest dedykowany osobom poszukującym wsparcia w trudnej sytuacji związanej z zaginięciem dziecka.
Kampania będzie widoczna na tysiącach ekranów w całej Polsce, które dostosowano do formy interaktywnego telefonu. Użytkownicy ulic będą mogli zobaczyć emocjonalne przekazy, wyrażające stany bliskich osób zaginionych, a następnie komunikaty o trwających połączeniach. Strategię tę wspierają ogólnopolskie organizacje, takie jak Fundacja ITAKA i Screen Network, które wykorzystują nowoczesną technologię do natychmiastowego powiadamiania o potrzebie pomocy. Działania te mają na celu zwiększenie świadomości społecznej i mobilizację do szybkiego reagowania w przypadku zaginięcia dziecka.
Źródło: Policja Konin
Oceń: Trwa kampania społeczna „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka”
Zobacz Także